søndag 17. april 2011

Veske-inspirasjon

Inspirasjon kan komme fra så mange steder:



-gjerne fra noe så hverdagslig som en plastpose.

Kombinert med litt dårlig nattesøvn kan resultatet bli en

småblomstret bærepose i stoff fra Tyrkia:)

Jeg var ute og "prøvekjø(r/p)te" prototypen i går,

-den rommet ALT og mere til, uten at hankene røk!

Denne kan det raskt bli flere av.



Inspirert av formiddagens suksess, ble det enda ei sy-økt i går.

Sist sommer ble det med hjem ei veske som kunne brukes

på begge sider, også denne rommelig og god.

Når jeg er så heldig å ha ei stor minstedatter som

allerede har laget mønsteret klart, er det bare

å rote gjennom stoffhaugene etter egnet materiale.

Stoffet med hjerter er et gammelt, ubrukt retrostoff, kjøpt

på den legendariske "Adly Bergan" i Harstad før den ble avviklet.

Der kunne man finne metervare

fra alle tiår etter krigen og fram til idag.

Knappen er fra Kreta, fra en liten knappebutikk i Heraklion,

-kjøpt ved hjelp av fingerspråk hos ei nydelig gammel dame

som forsto alt jeg sa:) - i alle fall det nødvendigste...


Inspirert av de to første veskene, måtte jeg bare vise fram DENNE som jeg

har sydd for flere år siden, men ikke har brukt til annet enn veggpynt.

Det stripete stoffet kommer fra et gammelt KJOLEFORKLE som

min kjære tante brukte mens hun levde.

Det var nok "avlagt", for da jeg fikk det manglet det en bit midt på magen:)

Restene har altså blitt gjenbrukt sammen med et hvitt stoff til denne vesken.

-Og til sommeren tror jeg jammen den skal få være med ut på tur!

2 kommentarer:

  1. Utrolig fine nett. Så smart å kopiere en handlepose. Det siste nettet var skikkelig sommerlig og flott.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Så herlige farger og praktiske sommernett. Men du, den grønne lampen ble råfin. Nå ble jeg inspirert altså. Så kult stoff.
    Koselig du var innom meg.
    Fortsatt fin påske.
    Randi

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...