torsdag 16. juni 2011

Innflytningsklart...

Jeg har lenge ønsket meg et fuglehus...

Jeg har tegnet og malt fuglehus tidligere,
både til bokomslag, julekort og blogg-header.
...men nå har jeg altså SYDD et!

Etter å ha tegnet skisse og mønster
ble hus-stoffet påsydd "trestruktur" med brun tråd i ulike farger.
Gresset ble applikert med frihånds-maskinsøm utenpå prikkete stoff
og blomstene ble "tegnet" på med symaskinen og ulike farger tråd.


Taket er av det samme stoffet som gresset,
og langs kanten har det fått tagger av hvit kroklisse
Døra er et rødt hjerte dekorert med skrift, perler og blomster.
Den har en hengsel i den ene siden slik at den kan åpnes,
og en krok av streng i den andre siden så den kan lukkes rundt en knapp
Under døren er det en viklet "sittepinne",
og i mønet et hjerte-girlander til pynt:)

Blomstre og gress fortsetter hele veien rundt,
og på baksiden har huset et lite oppheng av en ring og et bånd.

Det kan henge på  veggen ute...

...eller inne,
jeg har ikke klart å bestemme meg helt enda.

"Puffet" jeg trengte for å lage fuglhuset, fikk jeg for noen uker siden
da jeg ble oppmerksom på en utfordringsblogg for søm.
Dette bildet skulle brukes som inspirasjonsbakgrunn,
og hvis du ser nøye etter,
tror jeg du kan dra kjensel på flere elementer.
For eksempel har treet på bildet øyne, det har fuglehuset også.
-Bare legg hodet litt på skakke, så ser du dem:)

Med bitte-litt skrekk, og kjempe-masse FRYD
kaster jeg meg med i utfordringen for juni:)

10 kommentarer:

  1. Kjære vene! Du er fantastisk kreativ og har skapt et kunstverk! Fikk lyst å flytte inn, jeg;)
    Lykke til med neste utfordring - det fikser du glatt:)

    SvarSlett
  2. Du er ikke sann, det var bare kjempetøfft!!! Så denne utfordringen litt for seint, men skal heie på deg ,-) Og ved ny mnd skal jeg prøve å være med.

    SvarSlett
  3. Det er det vakreste og mest for-seg-gjorte fuglehuset jeg noen gang har sett. Du er en kunstner!
    Jeg satt nærmest med haka ned på knærne og så på bildene. Helt utrolig fint. Du bør vinne den utfordringen. Kan man stemme? Da stemmer jeg på deg.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Det blei jo helt nydelig! med perledør og hjertegirlander må det nok være en fryktelig søt fugl som skal bo der :)

    SvarSlett
  5. Jeg blir helt stum. Noe så fint! Du er en sann kunstner: )

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint!!!
    Og takk for bidraget til utfordingen :)

    SvarSlett
  7. Du er en tusenkunstner! Vakkert og kreativt :)

    SvarSlett
  8. Fantastiskt..eg trudde først at det var tre med litt stoff...oppdager seinere at du sydd alt...
    FANTASTISKT!!!!!
    Lykke til i konkuransen ;)
    Mvh Therese

    SvarSlett
  9. Da er vinneren kåret i utfordringbloggen ;)

    SvarSlett
  10. Nydelig fuglehus.

    Var innom den lokale husfliden her i Tromsø i dag, og mens jeg småpratet med en hyggelig ekspeditrise skjønte jeg hvem du var.

    Hilsen en tidligere lærer som har samme navn som din datter ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...