mandag 20. juni 2011

Bort-i-mot gratis...


Stolputene til utemøblene trengte sårt til en fornyelse.
De har tjent oss trofast gjennom varme og kalde somre,
nå var de "slitne", falmet, noe småhullet
og ...
Ærlig talt var vel den viktigste faktoren
at jeg var blitt  LEI både av fargene og mønsteret...
Jeg fant fram noen høyder avlagte gardiner,
målte, klippet og sydde nye trekk til de gamle putene.
Hvite trekk er nok  ikke praktisk i det hele tatt,
men disse kan ganske enkelt trekkes av og vaskes,
de er lukket med borrelås i den ene enden.

Slett ikke dumt resultat, synes jeg selv:)
Sofaputene fikk være med ut en tur
for å sette litt farge på bildene.
Jeg ser et nytt prosjekt blinke i det fjerne,
utesofaputer:)

Genialt enkel og billig fornyelse,
passet meg midt i en prikk:)

4 kommentarer:

  1. Så elegant ;-) Jeg har ymtet frampå at vår gamle likesinnede kanskje kunne komme fram, men det var vist noe med beina. Så time will show. Kos deg i din fine sommerutestue, klem

    SvarSlett
  2. Så gøy med fornyelse..
    Ble riktig så pent synes jeg :)

    SvarSlett
  3. Så flink du er. Flott resultat.:)
    Vi måtte kaste nesten alle putene våres i vår. Rottene har spist på de i vinter.
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Jeg har stemt på deg etter oppfordring fra Marianne, men du fortjener jo stemmen uansett for det fuglehuset (og det andre) du har sydd er helt utrolig fint! Jeg smilte litt da jeg så ideen din med de gamle petromaxen, for jeg har gjort akkurat det samme sjøl :)
    Jeg legger deg til på min blogg også så jeg får se dine kreative prosjekt i fremtiden..
    Hilsen Jorunn

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...