tirsdag 27. mai 2014

Stripete jakke... Del 1.

 Jeg ønsker meg en stripete jakke!
Etter litt leting på "nettet" etter en oppskrift eller idè,
fant jeg flere jakker som delvis inspirerte meg
men ingen jeg falt HELT for. 
Dermed kom tegneblokka fram
og jeg laget min helt egen modell. 

 Ermene på min nye jakke skal ha striper i sort og hvitt. 
7 omganger med hver farge, 
om og om igjen. 
Nederst har de en innbrettet kant
og akkurat i bretten har jeg laget tagger
ved å strikke to masker rett sammen og så ett kast, 
hele omgangen rundt. 
Øverst har ermene raglanfelling,
den skal fortsette helt inn til halskanten. 
Som regel strikkes ermene sammen med bolen øverst,
men denne gangen skal bolen ha andre farger,
og da måtte ermene strikkes ferdige for seg selv.

Siden jeg har laget oppskriften selv
(denne gangen også) 
er jeg ikke 100% sikker på at alt blir som jeg har tenkt
før jeg har det ferdig strikket.
Derfor har jeg ikke felt av ermene, 
men bare "pauset" dem på pinnene,
så kan jeg avslutte når jeg har bolen ferdig
en gang om litt...

Bloggen er litt i sommermodus for tiden,
men det vil komme innlegg så snart jeg har noe 
kreativt å komme med. 
Ha deilige sommerdager så lenge!
Klem Bea

2 kommentarer:

  1. Du er så flink med pinnene, så jeg er overbevist om at dette blir bra!
    Her går det i redesign for tida. Både hekla jakke til meg selv og strikket genser til mannen får hvile i håndarbeidskurven.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir gjerne sånn, at det går litt i perioder med de ulike teknikkene.
      Jeg kjenner meg godt igjen der, Ellen. Masse fine saker du redesigner for tiden, det er jo
      bare en helt super måte å få brukt det man har, og DET liker jeg også:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...