fredag 24. juni 2011

Giraffer-på-rad...


Dagens lille prosjekt har vært av
det litt MAKABRE slaget...
Tre langbente og langhalsede giraffer har møtt sitt "ende-ligt"
på arbeidsbordet mitt. Med ei baufil sagde jeg hodet fra kroppen...

...og fylte to-komponent hurtigepoxy i hulrommet i halsen.

Jeg fant en kryssfinèrplate i passe størrelse som jeg kledde med stoff.
Hvite prikker på grønn bunn, det samme som jeg har brukt til gardinkappe
og oppslagstavle på papirarbeidsrommet
tidligere, en mulig favoritt:)

Giraffene ble limt til platen med hurtigtørkende eposylim.
Da dette var tørt boret jeg,
 og skrudde hodene fast fra baksiden av platen.
Til slutt kledde jeg også baksiden med en bit stoff, 
før jeg boret hull til opphengsskruer og skrudde 
DEN NYE KNAGGREKKEN
på veggen. 

Jeg har sett andre som har laget knaggrekker av dyr.
De jeg har sett har vært lakkert ensfarget, og montert på bart treverk.
Dette ble min "vri".

Har du forresten fått med deg at man nå kan STEMME på
sy-utfordringen der jeg deltar med dette sydde fuglehuset?
Hvis du trykker på de lilla bokstavene over kommer du rett til riktig side,
og øverst til høyre på den siden kan du krysse av for din favoritt
og trykke "Vote", det betyr "stem". Hvis du er nysgjerrig på
hvordan din favoritt ligger an, kan du trykke på "vis resultat".
Kjempekoselig om du vil være med:).
Det ser ut som om man kan stemme en gang om dagen:)


4 kommentarer:

  1. Utrolig flott knaggrekke. Det ble spesielt flott at du har trukket den med stoff. Kreative deg!
    Nå skal jeg inn å stemme på fuglehuset.
    Ha en super helg!
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  2. Kjempetøff knaggrekke, og herlig fargekombinasjon orange og irrgønt. Men jeg likte ikke partiteringsbilde i serien din, merkelig.
    Også har jeg stemt ,-)

    SvarSlett
  3. Så herlig knaggrekke! Takk for titten på bloggen din. Skal ikke se bort i fra at jeg stikker innom for mer inspirasjon. :)

    SvarSlett
  4. Lise, du er hjertelig velkommen når du måtte ha lyst!
    Beate

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...