lørdag 2. juli 2011

Er du inne på Ice Hockey.?

Det er jeg...IKKE i det hele tatt!
Det bitte-lille jeg kan, har jeg lært av han som elsker
"store-pia" mi like mye som jeg gjør.
Og ice hockey er ikke til å tulle med:
her snakker vi om kamper som spilles om natten,
 (eller i alle fall må sees om natten pga tidsforskjellen)
klubber som kjøper og selger spillere,
og spillere som bytter klubber innenfor tidsfrister.
Noe heter NHL,
og den beste klubben i verden heter
Philadelphia Flyers!
-Her lurer jeg på om jeg muligens har vært utsatt
for litt patriotisk informasjon, men la gå med det.

Nr. 1 (min første svigersønn har selv insistert på tittelen:) 
har hatt bursdag, og da måtte svigermor (jeg) hive seg ut på Google
og låne logo og litt andre effekter. 
Han har fått sin egen "one-of-a kind-PhiladelphiaFlyers-bok"
og jeg kan med glede melde at den falt i smak! 

Jeg har laget den ved å kle stive permer
med sort kartong på begge sider.
De hvite arkene inni er skåret litt mindre enn permene,
og så er alt satt sammen med sort spiral i ringinnbindingsmaskinen min.
Logo, drakt og hanske er skrevet ut fra nettet,
bokstavene er trykket ut med en gammel Dymo pregemaskin,
til slutt "drodlet" jeg litt rundt med en sort tusj.
Enkelt og greit.

2 kommentarer:

  1. De bøkene blir jo bare så fine. Du er så allsidig i kreativiteten din. Ikke måte på alt du kan.
    Mannen her i huset er litt interessert i ishockey. Dvs. gammel ishockey. Fra da den beste nasjonen blant annet hette USSR. Han har bl.annet en dvd med kamper fra den tida som han kan sitte å se på. Helt utrolig rart, synes jeg :D
    Nå går det mest i fotball. Har aldri trodd jeg skulle bli gifte med en skikkelig fotballgal mann, men det ble jeg gitt!
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg hver eneste dag over å gå inn på bloggen din. Enten leser jeg det du har nedover på siden, ellers det nye som er lagt inn.

    Disse bøkene dine er veldig fine. Flotte farger!

    Jeg har stor glede av boka jeg fikk av deg. Jeg liker å gå med den. Passer på at den lille babuska figuren henger pent ned: )

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...