onsdag 23. november 2011

Ny "utelampe"...


-Lurer på om jeg kanskje har et snev av
LAMPESKJERM-FEBER...

Med utgangspunkt i masse mose og en rull tynn, grønn streng...

...et vakkert lampeskjermskjelett...
(-det finnes ufattelig mange av dem!)

...og en arbeidslampe som tåler utevær,
kunne arbeidet med dagens lille prosjekt starte.

Jeg viklet mosen fast i lampeskjermstativet med strengen,
en liten bunt om gangen.
Det går ganske mange bunter med til en hel
lampeskjerm....

Nederst på skjermen var det boble-formede åpninger
som inviterte til "pynt".

...og som du kanksje ser brukte jeg MEISEBOLLER
i stedet for glassprismer:)

De var innpakket i grønt nylon-nett da de ankom heimen.
Det gikk ikke gjennom den estetiske godkjenningsnemda,
så dermed måtte de knyttes inn i naturhvitt bomullsgarn
før de også ble festet til skjermen med streng.
8 stykker i hver sin "boble"...

 Til slutt ble det en liten skogstur på meg,
noe måtte jo lampa heng i.
Det har  blitt ryddet skog under ei kraftlinje like i nærheten,
så jeg kunne bare gå og "plukke" det jeg trengte av bjørkekvister.
Litt surring både med streng og tanker måtte til,
og jeg endte med en slags "loop"
som lampa henger i
midt i det lille "fuglemat-treet"
som min flinke pappa laget til oss tidliger i høst.

Nå blir det spennende å se hvor lang tid det tar
før fuglene finner ut at det ikke er noe farlig
som har landet i matfatet deres,
tvert i mot noe ganske godt:)

Fine novemberdager til deg!
Bea




3 kommentarer:

  1. No ligg æ flat i ren beundring over ka du finn på...Skikkelig koselig lampe det der.

    SvarSlett
  2. Vivvi, du kan få "herme" eller bli inspirert hvis du vil:)Men da må du sende meg bilde!!!
    Klem Bea

    SvarSlett
  3. For en glede det er å se på alle ideene dine. Jeg blir så imponert: )

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...