lørdag 10. desember 2011

Mitt nye bladstativ...

Jeg har fått meg et nytt bladstativ.

Det har levd et helt liv med messingfarge,
og det var for så vidt fint.
Et litt usikker på når det "kom til",
(på min dialekt betyr det når det ble laget eller så dagens lys)
har du noen formening?

Etter en omgang med rengjøring
fikk det et grundig lag grunnning.
Det sikrer at selve lakken sitter bedre.

Jeg funderte på om det skulle bli fargerikt i grønt eller lilla,
eller nøytralt i hvitt eller sort,
og landet til slutt på den sorte lakkboksen
Syns det kledde den enkle formen og de relativt stramme linjene,
men kan ikke love at det er "fredet" og ikke kan komme
til å bli fargerikt en gang i fremtiden...

Mine gamle magasin fra 1938 flyttet inn så snart det var tørt,
og det ser ut til å være et godt kompaniskap,
ikke sant?

Fin 3. adventshelg
til deg!
Bea

4 kommentarer:

  1. Det var litt av et brukt-kupp! Den ble veldig fin.:)
    Hvilken type grunning bruker du, Beate?
    Her har vi laga hvite kakemenner i dag. Mannen holdt på å dø (i følge ham selv) av hjortetakk-lukta.
    Ellen :D

    SvarSlett
  2. For et herlig stativ, virkelig de gamle bladene verdig :)
    Ønsker deg en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  3. Det ble stilig. Koselige gamle blader. Jeg fikk svigermors gamle fra hun var ung og sydde på 50 tallet...

    Tror det er litt tidlig 80 tall. Vi fikk engang en lampe hos svigerforeldrene mine med lignende kruseduller i messing

    SvarSlett
  4. Et veldig godt kompaniskap. Synes det ble helt riktig med sort farge.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...