onsdag 25. juli 2012

Sommerlysestaker...

Det er sjelden bruk for stearinlys i nord sommerstid,
(lyst både dag og natt, i tilfelle du glemte det)
i år er et UNNTAK:) 

Jeg har noen "føtter" som jeg fant på et marked for lenge siden...

...og et par glasskjermer jeg fant i en kasse under et bord
(forresten et lurt sted å titte)
på et loppemarked,
også det for lenge siden.

I skåla på foten klistret jeg et lag "fix", sånn som man bruker
for å lime fast blomsterklør som skal holde fast oasisblokker med...
Det klistrer godt, og tåler å bli vått uten at klistreeffekten forsvinner.


Te-lysene er på plass... 

...og så glassene på toppen:

Voila!!!

De står kjempegodt fast i oasisfixen,
like greit siden de residerer i svingen av loftstrappa.

Ja, og NÅ blomstrer Syrinene hos oss:)
Jeg er så heldig å ha en nabo med et stort og godt syrintre
som legger blomstergrener over på min side av gjerdet.
Da er de plutselig litt mine, og jeg høster dem gjerne:)

Her er det deilig vær ute til å være inne i:)
-som syrin-naboen min sa her om dagen.
Så ha fortsatt gode sommerdager, alle sammen!

Klem Bea

9 kommentarer:

  1. DET var supre lysestaker - gjenbruk på sitt beste:) Klem -og ikke gi opp håpet om sommer da du:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, så hyggelig.
      Og visst håper vi på sommer,
      den kommer,
      om ikke i år så neste år:)

      Slett
  2. Koselig med lys!
    Deler gjerne syrinblomter. Det er utrolig masse i år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Voldsomt masse! De kom sent men godt:)

      Slett
  3. Knall finelysestaker, og syriner det ble jo nesten vår følelse midt på sommeren.

    SvarSlett
  4. Hjelp, glemte jo det anonyme navnet , Bente.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Bente.
      Ja ikke sant, det med våren. Det er nesten som den reiser nordover med hest og kjerre, for vi har jo fortsatt snø mens
      syrinen blomstrer hos dere:) Her er det forresten høststemning med mørkegråe dager og nok regn!
      Hils mann og familie. Klem

      Slett
  5. Så fint dette ble!
    God gjennbruk :O)

    SvarSlett
  6. Hei! Fant tilfeldigvis bloggen din i ettermiddag - nå har det gått et par timer mens jeg har kost meg med den!!Og nå er du "lagret" med tanke på kommende besøk også.... Veldig mye fint å glede seg over. Nå må jeg få prøvd rammelim. Har lest om det i lange tider hos Gitte...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...