torsdag 13. september 2012

Familien Kanin...


Her hos meg fortsetter de
"arkeologiske utgravningene",
og langt ned, og dermed fra ganske så lenge siden,
dukket denne kaninfamilien opp.
To små og to store.

De er alle sydd av ubleket bommullsstoff,
fylt  med vatt,
og har klær i amerikansk nybyggerstil
med mamelukker, selebukser og forklær...

Ansiktene er brodert med moulinegarn,
Jeg har brukt franske knuter og plattsøm.

Jeg mener å huske at de er sydd etter et mønster
i ei bok fra Forlaget Klematis.
Hvis jeg roter meg bort i boka i nærmeste framtid,
skal jeg prøve å huske og legge inn en henvisning...

Lenge satt de framme til pynt oppå skap og hyller,
men så havnet de visst i ei eske,
det var der jeg fant dem nå,
i "våt-kjeller-oppryddingen" min.

I dag måtte de være med ut og nyte den deilige høstdagen
og utsikten fra skyggen under Balsampoppelen vår.
Herlig, ikke sant?

Ha fine høstdager så lenge!
Bea 

6 kommentarer:

  1. Herlig samling! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  2. Du har virkelig holdt på med litt forskjellig. Nydelig fat under her og søte kaniner. Sånt har ikke jeg tålmodighet til. Du skulle sette dukkene jeg sydde til Anna og Svein Arne da de var små. De var rett og slett stygge.
    Ellen :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du, det var noe "pirk", og tok kjempelang tid. Da de var helt nye hadde jeg de med på et marked, men pga alt arbeidet priset jeg de høyt, og de ble heldigvis ikke solgt:) Å, ja, jeg har noen stygge produkter på samvittigheten, jeg også!!! Men hvis man ikke prøver og feiler blir det dårlig med utviklingen. Og mindre vellykkede ting kan jo være sjarmerende, de også.
      Beate

      Slett
  3. For en nydelig familie med kaniner :)

    SvarSlett
  4. Her er det mykje flott!
    Mange skattar kjem fram no;0) De har nok litt av kvar å fylle dagane med no når de skal få kjelleren i stand.....

    ... Og du lagar mange kjekke ting, her er eit oppkome av idear og inspirasjon;0)

    Ha gode haustdagar!

    Solklem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...