onsdag 5. desember 2012

Desember-skapelse...

Her fortsettes det ufortrødent videre mot målet
om å skape orden og oversikt
over innbo og løsøre:)
Fra den svenske møbelgiganten har vi kjøpt et lite lass
av denne typen skap. Borgsjø heter de,
og er helt på den rimeligste enden av skalaen.
To av dem står på kjøkkenet, 
og de siste dagene har de blitt litt oppgradert
i forhold til originalen som du ser på bildet over.
(-bildet er lånt fra Ikea) 


 Jeg har en liten stabel gamle kofferter
 som holder på noen av skattene jeg har samlet på.
I den ene er det ruller med gamle tapeter,
og denne med gule roser
 ble valgt til forskjønnelsesoppgaven denne gangen.

Bakveggen i skapet ble målt på høyde og bredde,
og tapet skåret til. Siden èn høyde tapet ikke var bredt nok,
ble to stykker skjøtt sammen med tape fra baksiden.
Med dobbeltsidig tape langs kantene
ble så hele det ferdige tapetstykket
montert inni skapet.
Så kan vi enkelt skifte om vi skulle komme til å ønske det
en annen gang.


Her er skapet fylt med litt av hvert...
Kurvene er reisminne fra Kathmandu,
og mye av glasset er gjenbruk...

Og så var det dette med å få bildene RETTE da!
Og for ikke å glemme det vakre vinterlyset vi har,
som bare er litt "sparsomt" for tiden:)

Men jeg kan love at det ser riktig koselig ut i det virkelige livet!
Nesten som en liten bestemorstue inni hvert av skapene.

Ha fortsatt fine adventsdager!
Klem Bea 

5 kommentarer:

  1. Her det visst mye jeg ikke har fulgt med på. For et flott arbeidsrom du lager. Borgsjø var et flott tips - var ikke klar over denne serien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fant dem ved en tilfeldighet, ikke de mest profilerte skapene fra møbelkjedens side... Kanskje nettopp på grunn av prisen?

      Slett
  2. Jeg MÅ komme på besøk til deg en gang. Jeg må se på alt det fine du lager og har: )

    Dette var en god ide, og så delikat og lekkert

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gleder jeg meg til:)du er varmt velkommen!

      Slett
  3. Det ble veldig fint, Beate. Du er så flink. Likte veldig godt de dørhåndtakene. Jeg er skikkelig lei av å male, men etter jul blir det mer.
    I dag skal jeg sy noen fleecebukser til Ingvar. Det er fryktelig kaldt her i Trøndelag. Visstnok den kaldeste måneden på over 130 år! Tenk det!
    Ellen :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...