onsdag 10. september 2014

Prøvetrykk-trykkprøver...

 Silketrykk-prosessen
er omfattende!
 
 Det blir jeg i grunnen mer og mer klar over
etterhvert som jeg holder på.

 Jeg øver meg på trykking og overtrykking,
både med  og uten fixering mellom...

 Prøver ut fortykningsmidler og farger...

 Motiver og bakgrunner...

 Farger som går ton-i-ton...

 og farger som kontrasterer hverandre.

 Prøver ut ulike sjablonger, silkerammer og stemple...

 -eller som her hvor bakgrunnsmalingen 
er smurt på med et gammelt plastkort.

 Det er slett ikke alt som ser like bra ut, 
men du verden som jeg erfarer:)

Og noe ser heldigvis skapelige ut!

Prøvetrykkene er på bomull med Remazolfarger.

Jeg har innført "verksteddager" noen faste dager i uken,
ellers har jeg så lett for å finne på alle mulige andre
saker å gjøre, selv om jeg aller helst bare vil trykke. 
Merkelig med alle ting man bare må og bør,
før man kan gjøre det man har lyst til og vil:) 
Jeg tror jeg snur på flisa, og lyster og vil
før jeg må og bør heretter.
I alle fall noen ganger!

Ha kreative høstdager etter eget hjerte!
Klem Bea


 




2 kommentarer:

  1. Åh..her var det mye fint og spennende :)

    Hvor har du kjøpt fargene dine, om jeg kan spørre?

    Klem Fredrikke

    SvarSlett
    Svar
    1. Du det er jo bare så morsomt, fikk du prøvd Remazolfargene på kurset hos Gitte? Mine farger har jeg kjøpt hos http://www.granat.dk/shop/granat-remazolfarver-6c1.html

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...