torsdag 25. august 2011

Skjermet...

Nå har den ganske nylakkerte lampa fått seg skjerm,
med blomster og bolledusker:)

Ikke bare matcher stoffet fargen på lampa,
det matcher også de oransje glassbitene i klokka på veggen,
de grønne putene i sofaen og...

Slett ikke dårlig med tanke på at det var først da jeg kom hjem
fra stoffbutikken og Sverige-turen
at jeg skjønte at dette var stoffet til lampeskjermen:)

Jeg har brukt den originale skjermen som base for den nye.
Etter litt forsiktig vask og reparasjon der det var nødvendig,
fjernet jeg de gamle pyntebåndene .
Jeg sydde det nye lampeskjermtrekket helt stramt,
lagde en smal løpegang oppe og nede,
tredde i sterk tråd og knyttet det hele på plass til slutt.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg,
men jeg behøver ikke mer enn et vakkert stykke stoff
for at smilet skal bre seg utover fjeset, helt av seg selv...
Jeg er visst fornøyd!

2 kommentarer:

  1. Den ble nydelig. Herlig og smilende stoff. Ikke rart du smiler. Smiler jeg også.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  2. Om du viste hvor mye farger betyr! Denne sommeren hvor jeg ikke har hatt luktesans har det å se på fargerike stoff gitt påfyll. Blir glad av farger jeg å, klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...