fredag 13. januar 2012

Vrang og vakker...

Jeg drikker te,
og hvis jeg kan velge selv,
blir det LAKRISTE fra Yogi...
Deilig kryddersmak som bare blir rikere
jo lenger teposen ligger i koppen,
like god varm, lunken og kald!!!

Teen kommer i pappesker,
 og som om det ikke er nok at jeg er  begeistret for teen,
så er jeg altså minst like begeistret for eskene.
-ja for innsiden av eskene altså!
Så begeistret har jeg vært, at jeg ikke har klart
å kaste de i søpla når de har blitt tomme.
Jeg har "klappet" de sammen og tatt de med på 
verkstedet sammen med annet papir og skrot
som èn dag kanskje kunne bli brukt til noe:)


Og I DAG ble det endelig den dagen for te-eskene:)
Jeg satt egentlig og jobbet med noe annet "papir-arbeid"
da fingrene fant ei av eskene.
Plutselig hadde jeg "demontert" den,
den henger sammen med kun èi liming
easy-peacy:)
Fingrene jobbet videre,
jeg kikket for n-te gang på det vakre mønsteret inni...

...og plutselig hadde jeg satt den sammen med vranga ut!
Ja, visst! Den behøvde slett ikke bli til noe annet,
den kunne bare få den fine vrangsiden ut,
så var den klar til gjen-bruk!

Det var nå det tok litt av:)
Mønsteret sa: jeg er EKSOTISK
og egentlig ganske FARGERIKT,
er jeg ikke?

Tusjene kom frem,
de rosa, gule og grønne...

...de danset over mønsteret... 

...fant stadig nye kombinasjoner...

...og ga seg  ikke før hele esken var fargelagt!

Den gamle utsiden som nå skulle agere innside
fikk et tynt papir pålimt med dobbeltsidig tape.

Tre organzabånd i riktige farger knyttet rundt den ferdige esken...

...eller bare liggende inni,
mens jeg finner ut hvem som skal få hva
innpakket i den fargerike og eksotiske te-eska mi.

Jeg får "smile-krøll" i magen når jeg ser på den...

Vær vrang og vakker!
Bea

12 kommentarer:

  1. Nei no altså.....Alt hva du finner på!!!
    Du har lært meg å drikke lakris-te og nå har du lært meg å vrenge te-boksene! Men å farge de så lekkert som du gjør...det er ikke enkelt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, alt er tegnet ferdig, det er bare å farge i vei.
      Tenk deg ei med lilla-farger, det hadde blitt Vivvi-aktig!

      Slett
  2. WOW! Du er utrolig!!!
    Kjenner igjen det med å ta være på ting, i kategorien kjekt å ha. Men å forvandle esken som var pen motsatt veg, til noe så utrolig fint! SÅ lekker den ble!!

    SvarSlett
    Svar
    1. -Og plutselig kan den BRUKES, det liker jeg!

      Slett
    2. ps! lurer på om jeg ikke må innom helskosten og se etter sånn te, så jeg får en eske å snu (hverfall ,-)

      Slett
    3. Ja det var det da, du kan jo ikke akkurat nyte den gode smaken:( for den er bare deilig. Men du kan jo by teen til husets folk eller besøkende, så blir eska fortere tom! Har du forresten sett de nye kursene Gitte har lagt ut, tror vi må mailes litt igjen:)

      Slett
  3. Lekker og fargerik eske du har laget :-)

    SvarSlett
  4. Rett og slett vakker!!!! Du er dyktig!

    Dette er første gang eg er innom her hos deg, no skal eg kikke endå meir. Skal berre lage meg ein kopp te først.....;o)

    Solklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er varmt velkommen!
      Så hyggelig at du la igjen kommentar:)
      jeg kommer på gjenvisitt.

      Slett
  5. UTRULEG stilig! inspirert :)

    SvarSlett
  6. Heisan, du fortsetter å imponere. Kvar gong eg er inne på sida di oppdager eg noko "nytt".
    Du er jammen allsidig! :-)
    Klem frå Oddrun

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...