tirsdag 16. april 2013

Sybord...


Nå har jeg snekret igjen,
-denne gangen et sybord:)


Jeg har brukt "hobbyplater",
eller kanskje det egentlig heter limtreplater.
I alle fall er de i utgangspunktet vinkelrette i alle retninger,
og det er jo et greit utgangspunkt når snekkerferdigheten er
såpass begrensede som mine!
Men jeg gjør mitt beste,
både måler og merker...


...sager...


ja til og med forborer før jeg skrur
så plata ikke skal sprekke av skruene.


Siden jeg jobber helt på egenhånd,
støtter jeg opp delene underveis med en plastkasse i passe størrelse
for at sammenføyingene skal bli mest mulig i rett vinkel.


Sybordet består av to "kasser", en i hver ende,
som er akkurat store nok til å romme symaskinene
når de ikke er i bruk.
Og så har det 4 hjul,
2 med bremser så det ikke skal trille avgårde
mens jeg syr:)


Her er bordet ferdig malt,
det ble hvitt, som de andre bordene på syrommet.


Det ble akkurat plass til ei lita hylle også over hver maskin.


Både topp-plata og hyllene er kledd med voksduk,
hvit og med et koselig preget mønster.


Og det aller beste:
bordet er langt nok til at jeg kan ha begge maskinene i bruk samtidig
uten å måtte flytte dem frem og tilbake!
Og så er det lavere enn mine tidligere sybord,
så slipper jeg å heise opp skuldrene for å nå opp:)


Et par bilder til,
av de tomme kassene...


...med voksduk-kledde hyller.

Tror dette skal bli bra,
og gleder meg så det kiler i magen
til SNART,
i alle fall ganske snart,
når resten av verkstedet er klart
og jeg kan begynne å ta det i bruk!

Ha det fint så lenge.
Klem Bea


5 kommentarer:

  1. Veldig bra! Så flink du er. Kjempepraktisk bord du har laget:)

    SvarSlett
  2. Så flott det ble. Du er flink altså. Ingenting er som å ha sitt eget syrom. Du sysler med så mye forskjellig så du burde kanskje kalle det ditt kreative verksted. :)
    Klem Ellen

    SvarSlett
  3. Masse flott som har skjedd "over gjerdet" i det siste :) God vårvinterdag!

    SvarSlett
  4. Åi, så flink du er!! Jeg har faktisk også fikset sybord idag. Det vil si, jeg hadde et gammelt skrivebord som nå har fått første strøket med hvit maling:-) Takk for titten, jeg kommer igjen!

    Ruthe

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...