torsdag 5. mai 2011

Fransk kirkelysestake-wannabe...

Jeg synes de gamle franske kirkelysestakene er så fine...
...så jeg ville prøve å lage min egen:)
Denne sto "på lager", fra et loppemarked muligens... 
I en skuff hadde jeg en rull med metallfolie,
Tynt nok til å kunne klippes med saks,
tykt nok til å kunne holde fasongen.
Jeg brettet, bøyde, krøllet og tvinnet,
til slutt var jeg fornøyd og klar til neste trinn. 
En omgang eller tre med hvit spraylakk... 
...og litt ekstra pynt på de ferdiglagde delene med gullfarget lakkmaling.
Her står forresten delene på streng stukket i en oasisblokk,
det gjør dem enklere å håndtere under lakkingen. 
Strengene ble klippet ganske korte, og blomster
og blader ble limt fast på lysestaken med
 tokomponent-lim, hurtigtørkende:)
Ikke så værst, synes jeg selv i alle fall:)

4 kommentarer:

  1. Jeg gor meg over av kreativiteten din. Har ikke fått fartet rundt i blogglandia i det siste og her har det skjedd mye siden sist besøk. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte. :)
    Har aldri hørt om eller sett franske kirkelysestaker før, men din ble i alle fall nydelig.
    Kjolen og datteren din får begge WOW-kommentar. Nydelig både kjolen og jenta:)
    Sommerfuglen utrolig skjønn. For et fint håndverk!
    Og nå føler jeg at det er noe jeg har glemt.
    Utrolig flink er du alle fall. Og inspirerende!
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Ka du no finn på! Helt utrolig stili!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...