fredag 30. september 2011

Øyhopping...

Så har jeg prøvd det også,
om enn i en meget begrenset målestokk:
fra ei øy til en annen:)
Jeg seilte under gresk flagg..

...sammen med andre turister, og ellers alle som hadde et ærend
ut i havgapet sånn midt på dagen.
Noen skulle levere vannmelon og tomater, tror jeg...

Øya Kalymnos henger fast
 i den bratte skråningen mellom fjell og sjø.
For ordens skyld så" hoppet" jeg fra Kos.

Det slynger seg smale veier og utallige trapper,
som et edderkoppspinn binder det byen sammen...


De greske smijernsarbeidene er vakre,
det lages nye i moderne stil,
men i mine øyne kan de ikke helt måle seg med
de gamle...

...de som en gang må ha vært svært vakre,
og som nå i tillegg er sjarmerende.

På et slikt sted er til og med "løskattene" fine,
der de ligger og slanger seg der de har mest lyst,
bare fordi de kan... 

...for ikke å snakke om denne "kjempeskumle" vakthunden
som prøvde seg med noen bjeff,
men kom så sørgelig til kort, siden den var så skjønn.

Ellers har jeg, som du kanskje skjønner,
vært veldig opptatt med å stable D-vitaminer
i vinterlageret, litt av en jobb!
Det har til tider luktet svidd,
og vært mer rosa enn lysebrunt,
men nå virker det som jeg har fått styr på det meste!

Nå er det ikke lenge til jeg setter meg på en varm luftstrøm
og finner veien hjem.
Skal bli litt godt det også...

Ha fine dager så lenge!
Bea

5 kommentarer:

  1. Jeg har også lagret litt ekstra vitaminer, som jeg håper holder en stund utover høsten. Jeg er spent på hva du skal sysle med når du kommer hjem. Det er skikkelig koselig å besøke bloggen din.
    God helg:-)
    Klem:-)

    SvarSlett
  2. Det ser ut som du har det skikkeleg fin der du er! Klarar lett å drøyma meg tilbake til Hellas der eg var for 30 år(!) sidan!
    Alltid kjekt å stikka innom deg.

    God tur heim!

    marian

    SvarSlett
  3. Deilige bilder! Var i Tyrkia i sommar, men det blir nok Hellas igjen. Det er mange flotte øyer å besøka der:)

    SvarSlett
  4. Så lekre bilder, nydelige farger, falt helt for katten og porten! Tusen takk for hyggelig hilsen inne på bloggen min, veldig koselig:) Så jeg måtte jo ta en titt inne hos deg også. Skikkelig flotte ting du lager! Jeg kommer tilbake;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...