lørdag 10. november 2012

Bøker i bokhylla...og litt "jente-skruings" tips...

De siste dagene har jeg jobbet som hyllemontør:)
og i dag kunne jeg endelig pakke ut alle bøkene våre
som har vært nedpakket i esker,
noen leeeenge, andre siden i sommer.

Slik så hylleskrogene ut forleden
da jeg hadde skrudd dem sammen.
Men det var ikke meningen at de skulle stå midt på gulvet,
så i dag ble det en ny runde med skrumaskinen.

Jeg har min egen:)
Den er akkurat passe stor (eller liten) til at jeg med mine
damehender når funksjonsknottene
 (skifte mellom fremover og bakover,)
mens jeg jobber.
Den er også ganske lett,
så jeg kan bruke kreftene til å presse maskinen mot skruene
istedet for å bruke kreftene til bare å HOLDE maskinen.

Jeg har også mitt eget "bits-sett",
så vet jeg at jeg alltid har en bits som passer 
uansett hvilke skruer jeg møter på. 

Og siden de er helt mine,
så vet jeg også stort sett hvor de er:)

Skapene skulle opp på veggen,
og siden jeg jobbet alene og måtte både holde og skru selv,
lagde jeg meg en "hjelper" i form av en lekter
som jeg skrudde fast på veggen aller først.
Den ble festet på veggen akkurat i underkant av der jeg ville
at skapene skulle komme.
På denne måten kunne jeg løfte skapet og slippe det ned mot lekteren,
denne holdt skapet i riktig høyde mens  jeg kun holdt det inn mot veggen
mens jeg skrudde. Lurt, ikke sant?

Har du forresten tenkt på at det kan være lurt
å hjelpe til med en fot når du skal løfte litt store ting,
som for eksempel et skap opp på en lekter?
Man trenger jo bare den ene foten for å stå,
den andre kan hjelpe til med selve løftet,
 så belastningen på armene ikke blir så stor.
Litt lurt det også, eller?

Jeg hadde skrudd fast vinklene som skulle feste skapet til veggen
før jeg løftet det på plass.
Da var det bare skruen som skulle i veggen igjen,
og det var i grunnen nok...

Her fyltes det raskt opp, må jeg si.
Tegneserier i hefter og innbundet,
bøker i ALLE varianter
og fotoalbum,
fra den tiden da man fikk bildene utskrevet på papir.

Det gjenstår litt snekring av lister
og innsetting av en dør like i nærheten av bokhyllene,
så jeg har ventet med å montere glassdørene inntil videre...
Ingen vits i å ta unødige sjanser:)

"Forskrudd" helgehilsen
Bea:)





2 kommentarer:

  1. Hei har ikke vært her på en stund, du er jo skikkelig i gang igjen.skulle hatt deg her nede .Du får utnyttet all plass du.gleder meg over alt du viser her.
    Hils mann og de store barna dine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Bente.
      Ja skulle gjerne vært på Heia, jeg, vet du:)
      Og hils alle dine!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...