fredag 5. september 2014

Marsipankake til bilcrossbankett...

 NMK Tromsø arrangerer løp i nabolaget i helga,
og jeg har en bror m.fam. som er sterkt involvert 
i både kjøring og arrangement. 
De har ønsket seg ei skikkelig 
"Emblem-kake"til å servere på banketten lørdag kveld,
og jeg har bakt og pyntet etter beste evne.

 Selve emblemet har jeg laget på ei utkjevlet plate av sukkerpasta. 
Har skrevet ut logoen fra nettet, og tegnet den over på matpapir
da dette er tynt og lar meg risse mønteret over på sukkerpastaen. 
Så er mønsteret malt på med gelefarger og gull...

 Jeg tenkte hardt og lenge på hvilken tilleggsdekor jeg skulle ha rundt selve emblemet.
Landet til slutt på denne enkel perleborden med sort glasur av melis, eggehviter, sitron og gelefarge. Perlene, som i utgangspunktet var hvite, fikk danse runt i en liten kork med gullmaling, og dermed var de også klare for bankett:)

Inni har kaka sukkerbrød fylt med krem, sjokolade og hjemmelaget jordbærfyll.
Da er det bare å krysse fingrene for arrangement og kjøring,
og så får vi alle ha ei så fin helg som vi kan:)

Klem Bea

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...