torsdag 27. oktober 2011

På en snurr...

Hele sommerhalvåret her i nord
har vi LYS i overflod,
og det er deilig...

Nå derimot nærmer vi oss andre siden av medaljen,
og snart har vi knapt noe naturlig lys.
Lampetid!

Jeg måtte grave langt tilbake i arkivet for å finne
nå er det skjermen som står for tur.

Jeg fant et rundet skjelett,
fjernet gammelt stoff,
nå vikler jeg...

Skjelettet har mange spiler,
og Organzabåndet snurres rundt og rundt, tett i tett.
Sakte, som når en edderkopp vever nettet sitt,
vever jeg den nye lampeskjermen vår,,,

Nå er "fotolyset" allerede på hell for i dag,
jeg rakk ikke å bli ferdig ,
men plutselig en dag er vi tilbake,
den ferdige lampeskjermen og jeg...
-bare jeg ikke snurrer meg helt bort:)
Ha det fint til neste gang!
Bea

3 kommentarer:

  1. Åh takk! Dette trengte jeg, dette kan jeg også klare. Har nemlig kjøpt en gammel lampe på loppis etter å ha blitt inspirert av alle dine lampeoverhalinger. Og jeg har lurt veldig på hvordan jeg skal angripe den lampen. Nå fikk jeg lyst til å springe opp på syrommet for å se på alle båndene mine. :D
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  2. Den så stilig ut. Kan tenke meg at det blir veldig fin effekt når lyset skinner gjennom båndet.
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  3. Takk for tips! Har noen lamper som trenger nøyaktig dette!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...