mandag 28. mai 2012

På tøv-tur...

Det blomstrer i Umeå...

Jeg våknet fredag morgen hjemme i verandabyen
av at regnet og vinden pisket mot vindusruta.
Kontrasten til de to forrige ukene ble i størse laget,
og da kvelden kom var bilen pakket for
"Tøv-tur til Sverige".
Vi kjørte de 4-5 timene det tar til Arvidsjaur den første kvelden,
og fortsatte til Umeå lørdag morgen.

Nede ved havnepromenaden i Umeå
hadde en trestubbe blitt til en skulptur...

Lurer på om det er den lille skvetten med samisk blod
i årene mine som EKSPANDERER når det våres,
jeg kan noen ganger få en usigelig utferdstrang,
rene "flyttinga-til-sommerbeite-følelsen"...


Tømmeret på dette gamle huset fra slutten av 1800-tallet
var helt ruglete etter å ha stått ute alle disse årene.


Det minnet meg om et rynkete ansikt,
et sånn gammelt et, som man bare har lyst å gå bort å stryke på
fordi det er så fint.
Fløyelsmykt og skrukkete på samme tid... 

Joda, vi har vært innom en loppis eller to.
Fant denne fine skåla på et gatemarked, melkeglass:)

Jeg er heldig og slipper å reise alene,
vi bestemmer litt hver.
I dag har HAN bestemt at vi skal sove lenge,
men JEG er lys våken før sola har stått opp...
Klar for enda litt mer tøv...

Ha ei fin avslutning på di Pinsehelg!
Klem Bea


3 kommentarer:

  1. Det er så mye vakkert rundt oss, bare vi stopper opp og ser, og har blikk for det vakre;) Det har du! Kos dere videre;)

    SvarSlett
  2. Så heldig dere er som kan være impulsive.
    Kos dere!
    Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet, og jeg setter virkelig pris på det!
      Bea

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...