mandag 2. september 2013

Potensiell favoritt...





Jeg bruker litt forskjellige typer klær, 

men de fleste antrekk "toppes" med en sort cardigan.
I det siste har det ergret meg at jakkene jeg kjøper blir så fort stygge,
etter bare noen få vask har de mistet både farge og fasong.
Og siden jeg ikke på noen måte liker å gå rundt og ergre meg:)
så strikket jeg meg like godt min egen variant. 
Jeg fant et ullgarn som egentlig er myntet på ullsokker, 
det har blandet inn litt nylon for ekstra slitestyrke. 
Likevel er det mykt og behagelig, 
og slitestyrken kan da ikke være noe ulempe?


Oppskriften fant jeg på Ravelry.
Dyktige Glenna C har laget denne modellen som hun kaller Basic black,
midt i blinken til mitt behov. 

Jeg er en lat strikker, og hvis jeg kan unngå det, 
strikker jeg færrest mulig vrangmasker.
Derfor ble jakken strikket på rundpinne,
og til slutt klippet opp i front etter metoden vist hos
Man hekler en forsterkning før man klipper opp, 
når jeg så samlet masker til ribb-avslutningen litt innpå forstykkene
ble det dannet en ren og fin kant på baksiden, ikke sant?
Kate Davies forklaring er god, viser trinn for trinn
med bilder og tekst hele prosessen.

Knappene kjøpte jeg i København i Juni, 
etter min nye knappe-kjøpe-strategi:
"Heller mange av èn, enn èn av mange!"

Den er allerede tatt i bruk, jakken,
og selv om vi har deilig høstvær i nord, 
så merkes det at det er akkurat det det er, 
nemlig høst:)
Ooops, jeg glemte nesten å si det, 
men denne jakken tegner til å bli en favoritt!

Ha fine dager til neste gang!
Klem Bea

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...