mandag 2. mai 2011

Fargeglad sommerfugl...


 Denne har "bodd" inne i  fantasien min en lang stund,
og i dag kom den ut:)
 Etter å ha limt to stoff sammen vrange mot vrange med Vliesofix,
tegnet jeg omriss på frihånd av en halv sommerfugl.
Stoffet hadde brett på midten, så da jeg hadde klippet,
 hadde jeg en sommerfugl med to like vinger.
Jeg applikerte på forskjellige stoff- og blondebiter med fri-søm på symaskinen.
 Rundt kanten og som dekor sydde jeg med gullfarget tråd,
og stoffet utenfor sømmen ble frynset.
 Til kropp rullet jeg sammen en avlang trekant brunt stoff,
Jeg la inn "følehorn" av organzabånd med knute i enden før hele kroppen
ble surret inn men et stykke av den gullfargede tråden.
Noen sting for hånd "her og der"...
...og så landet den fargeglade sommerfuglen
midt i det grønne.

4 kommentarer:

  1. Wow!!! Kanskje det var den jeg så fly forbi her i solskinnet...

    SvarSlett
  2. Ja, den blåste i alle fall ned fra verandaen da jeg skulle ta bilder av den:)

    SvarSlett
  3. den va veldig søt hvertfall :)

    SvarSlett
  4. FAntastisk flott!! No vart eg inspirert no:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...