mandag 12. mars 2012

Kjole nr. 2 av gammel duk...

Det er nesten som ei kreativ boble har sprukket inni meg,
og jeg syr kjoler:)

Nok en gang var stoffet en gammel duk,
denne gangen satt sammen med et lite stykke mønstret retrostoff,
kroklisser, en blondebit og et vevd bånd.

Mønsteret tar utgangspunt i samme kjole som sist,
du kan lese om den HER.
Denne gangen er skjørtet litt smalere og har fått
en kappe av stoffrestene nederst. Denne er kantet med kroklisse,
både den, ermene og halsringningen.

Siden stoffet er klippet på skrå av trådretningen også på denne kjolen,
behøver man mindre innsnitt for at den skal forme seg greit etter kroppen.
Bak har jeg  kun en svinget midtsøm.

Forstykket består av retrostoff øverst og duk nederst,
i skjøten er det vevde båndet kantet med en blonde og ei kroklisse.

Den samme detaljen går igjen på kappa  nederst...

Jeg har "såklart" sydd fast SYMERKET mitt bak i nakken,
det blir absolutt finest når jeg tar meg tid til å skifte til hvit overtråd,
men denne gangen orket jeg ikke:)

Ha fine dager så lenge,
og du, ta en ekstra titt i dukskuffen,
kanskje du har et lekkert kjolestoff liggende:)

Bea



13 kommentarer:

  1. For en fantastisk flott kjole! Jeg er veldig glad i orange så denne hadde vært midt i blinke for meg :)
    Ønsker deg en flott dag!

    SvarSlett
  2. Så fine kjoler! Og mange gode ideer, som vanlig. Klem
    Her inntok fyrverkeriet aase og har ikke villet flytte seg ,-) Men i helga skjedde det noe, det er rart med disse ideene som setter seg fast i hodet. Ha fine dager du å

    SvarSlett
  3. Den ble jo bare så lekker. Og det ser ut som den sitter perfekt på deg, for en figur! Synes du må fortsette å sy klær. :)
    Her går det slag i slag med selskap for Ingvar. Barneselskap i ettermiddag så er vi ferdig for denne gang :)Gleder meg veldig til i morra for da har jeg fri og skal sy, sy, sy. Og ja, jeg tror jeg har en duk liggende.
    Klem Ellen :D

    SvarSlett
  4. Helt herlig! Denne må du delta med på Håndlaga 2012!!

    SvarSlett
  5. Sånn, da er du nominert under redesign:))
    http://handlaga2011.blogspot.com/

    SvarSlett
  6. Så flink du er!
    Nydelig kjole, kreative du :-)
    Klem Nina

    SvarSlett
  7. Så flott! Og så smart gjenbruk av en gammel duk :)) Herlige farger! Og blondene gjorde susen!

    SvarSlett
  8. For en utrolig stilig og flott kjole. Denne modellen og tøffe stoffkombinasjonene var rett og slett herlig :)

    SvarSlett
  9. WOUW. Jeg er helt fortryllet. Hvor er den flot.

    SvarSlett
  10. Wow!! Så fin kjole!! Jeg har to duker som jeg planlegger å sy kjoler av, men til nå har det blitt med planlegginga...... Har ikke så mye syerfaring, så kvier meg litt for å sette igang.....
    Har et mønster fra Burda, fra en gang på 70-tallet...Planen er å bruke det mønsteret....
    Nydelige farger! Elsker oransje
    :-)))
    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...