onsdag 25. januar 2012

Something old, something new, all blue...

Tidligere i høst sydde jeg meg denne kjolen.
Den har "kropp" av et nytt velourstoff...
(ett av de jeg vant med fuglehuset mitt

...ermene, halskanten og beltet er
en GAMMEL kjøkkengardin.
Jeg har laget mønsteret selv,
eller, altså, jeg har ikke laget mønster i papir,
 men klippet rett  i stoffet.
Når jeg så oppdaget at det var en vellykket modell
tenkte jeg på å lage  meg et ordetlig mønster av den:)
snart... 
Det har i alle fall små legg i halsen foran,
og innsnitt både foran og bak på overdelen.
Ermene har små legg øverst
og smal påsatt kant nederst.

Skjørtet er lett utskrådd
og i sømmen mellom over- og nederdel
har jeg sydd inn en strikk.

Mykt og behagelig,
håper du kan se det, selv om bildene er tatt
i litt for dårlig lys og dermed er litt "ullne"...

Fine blåe vinter-dager!
Beate



2 kommentarer:

  1. Så fin den var.. Satt som et skudd på deg :)

    SvarSlett
  2. Den var fin, og bra med gjennbruk av gardinen :O)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...